Самоосвіта

на уроках початкового навчання.
1      1.     Постійно підвищувати свою комп'ютерну грамотність, адже можливості ІКТ – безмежні.
  1. Налагодити діалог з учителем інформатики.
  2. У свій робочий графік відвести час для дослідження можливостей Інтернет.
  3. Інтегрувати комп'ютер у поурочні плани, структуру занять.
  4. Забезпечити керованість(у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання).
6.     Використовувати ІКТ як: оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи, підтримання в учня стану психологічного комфорту; необмежене навчання (у змісті, його інтерпретації; як джерело навчальної інформації, наочний посібник;тренажер; засіб діагностики і контролю тощо).
7.     Розширювати інформаційні потоки при використанні Internet;
8.     Підвищувати мотивацію та пізнавальну активність за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включенняігрового моменту.
9.     Використовувати  різні  аудіовізуальні  засоби (музику, графіки, анімації) для  збагачення  змісту  і  посилення  мотивації  навчання.


Поради вчителю з питань використання ігрової технології
на уроках початкового навчання.

1        1.     Готуючись до проведення гри враховуйте умови, що забезпечують привабливість ігор:
2.     Ігрова оболонка: повинен бути заданий ігровий сюжет, мотивуючий всіх учасників на досягнення ігрових цілей.
3.     Включеності кожного: команди в цілому і кожного гравця особисто. Можна не ставити індивідуальних мотивів, якщо мова йде, наприклад, про змагання. Але тоді можливість досягнення виграшу повинна бути у кожного члена команди.
4.     Можливість дії для кожного учасника. Повинні бути опрацьовані і закладені в ігрову оболонку не тільки мотиви, але і можливість самостійної активної дії для кожного гравця, таким чином, щоб він міг приймати рішення, вибирати варіанти способів дії, мав право відмови від дії і т.д.
5.     Результат гри повинен бути різний залежно від зусиль, що грають; повинен бути ризик невдачі.
6.     Ігрові завдання повинні бути підібрані так, щоб їх виконання було пов'язано з певними труднощами.
7.     З іншого боку, завдання повинні бути доступні кожному учаснику, тому необхідно, по-перше, враховувати рівеньучасників гри, і, по-друге, завдання підбирати з «вилкою» від легких (для відпрацювання навчального досвіду) до тих, виконання яких вимагає значних зусиль (формування нових знань і вмінь).
8.     Варіативність - у грі не повинно бути одного єдино можливого шляху досягнення мети.
9.     Повинні бути закладені різні засоби для досягнення ігрових цілей.

 На базі Радивилівського районного методичного кабінету  відбулось засідання Асамблеї педагогічних ініціатив за участю педпрацівників закладів освіти, яким присвоєно педагогічні звання «старший учитель», «учитель-методист». Відрадно, що з цікавими педагогічними ідеями приєдналися учителі, керівники гуртків, які лише претендують на присвоєння педагогічних звань.


Рекомендації
асамблеї педагогічних ініціатив
Юрковська О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики у початкових класах Радивилівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 1-гімназія».
            Не дивуйтеся і не бійтеся, що навчання інформатики розпочинається уже з 2-го класу! Як з’ясувалося наші «маленькі пізнайки» володіють невичерпним бажанням пізнання світу, а інформатика для них – чи не одне з найулюбленіших занять.
            Переконана, як учитель цієї категорії дітей , що навіть звичайними методами та діяльнісними формами навчання можна досягти успіху і діти уже в початкових класах самостійно творитимуть мультимедійні презентації, працюватимуть у графічних та текстових редакторах.
            Розробила навчально-методичний посібник «Сходинки до інформатики 2 кл.» з тематичним плануванням, розробками уроків та ін. Готова поділитися своїм досвідом з вивчення даного курсу у початкових класах. Запрошую до співпраці.
            Мудрик Р.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Радивилівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. № 1-гімназія».
            Думаю, найкраще можна спрезентувати свої вміння і знахідки через проведення майстер-класу. Працюючи уже 17 років в школі я зробила висновок, що лише через безпосередню участь самого вчителя у навчально-виховному процесі можна досягти успіху. Діти швидше відкриються тобі, адже ти – партнер, старатимуться, - бо захочуть бути від тебе кращими, і результат активної діяльності – безперечно буде вищий.
            Не мислю свою діяльність без використання сучасних технологій, якщо ви справді хочете бути цікавими своїм вихованцям, а ваш предмет – улюбленим, і ви звертайтесь до сучасних освітянських сайтів, методичної літератури...
Сиротинська В.Р., вчитель хімії Радивилівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів  № 2.
            Навчання хімії без інформаційно-комунікаційних технологій – справа заповільненого результату. Особливо зараз, коли не вистачає реактивів, підручники не зовсім адаптовані до використання у навчально-виховному процесі, використання ППЗ – дуже актуальне, та комп’ютерні програми, за допомогою яких можна складати тести; розробляти завдання на уроки тощо. Проте, у 10-11 класах учням, які вивчають хімію на академічному рівні виділено всього одну годину. Це недостатньо часу для підготовки, зокрема учням, які складають ЗНО з предмету.
            Данилішина І.В., директор Пляшівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, вчитель географії.
            Краєзнавство – було, залишається і завжди буде актуальним для вивчення. Оскільки матеріалів для використання надто мало у навчально-методичній літературі, займаюся пошуковою роботою сама, що і вам раджу. Це не складно, так як матеріал знаходиться навколо нас. Погодьтесь, самому цікаво знати більше про край де живеш. Свої напрацювання усистематизувала у посібник, де розмістила окрім календарного планування розробки уроків, дидактичні матеріали, завдання з тем. Можу поділитись.
            Дорощенков О.В., вчитель фізичної культури Сестрятинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.
            Вбачаю головну причину різного ставлення до фізичної культури не в задатках та здібностях дитини, а в якості організації навчально-виховного процесу з предмету. Гра – найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини. Хоча цей метод визнаний традиційним, цінність гри полягає в тому, що в ігровій формі освітня, розвиваюча і  виховна функції діють у тісному взаємозв’язку. Оскільки сам є членом команди педпрацівників району з футболу, членом районної команди з туризму, розумію смак перемоги і своїх вихованців.
            Перетятко Н.Г., вчитель початкових класів Срібненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.
            Компетентнісний підхід в освітній діяльності на сьогоднішній день - це уже не мода, а вимога часу. Багато різних побутує думок щодо його здійснення, проте підтримую досвід вільної діяльності Френе, який ґрунтується на принципах спроб і помилок, або діяльність навпомацки, (коли дитина повторює дії, які приносять успіх і уникає тих, що закінчує розчаруванням) та упорядкування, (коли дитина, спираючись на набутий досвід, починає вводити певний порядок у свої дії).
            Ще я є членом обласної творчої групи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, що працює над  темою: «Інноваційні підходи до формування каліграфічних навичок письма». Захоплююся  рекомендованою методикою «Методика письма з секретом» Андрійчук В.В., методиста кабінету початкової освіти РОІППО, яка впроваджує методику письма в широку лінію уже з 1-го класу. Спробуйте і ви, результат забезпечений!
            Шуст В.В., керівник гуртків районної Станції юних натуралістів.
            Можливо, комусь не звично бачити дивака, який ходить по лісі з фотоапаратом. А для когось це справжня насолода робити відкриття, про те, що найтовстіший дуб у Радивилівському районі, зовсім не у Безодні, а у Гаях Ситенських, а найстаріша липа, що на хуторі Марковічі Ситненської сільської ради, якій уже 350 років з нашою допомогою занесена у Книгу найстаріших дерев України. Та ще більшою насолодою є те, коли ти зацікавиш своєю справою ще когось, особливо дітей.
            Знаю, серед освітян Радивилівщини такий не я один, тому раджу свої дослідження фіксувати, опрацьовувати і пропонувати на конкурсах науково-дослідницького напрямку. Звичайно, дати наукове обґрунтування якомусь явищу природи – це не просто. Тому співпрацюю з вищими навчальними закладами, ботанічними садами України, національними природними парками, природними заповідниками, лісовими господарствами. Стукайте і ви, і вам відчинять!
            Ківельова В.Д., керівник гуртків районного Будинку школяра.
            Декоративно-прикладне мистецтво – моя улюблена справа. А коли улюблена справа приносить не тільки моральне, а й матеріальне задоволення – це ще краще. Тому так приємно спостерігати за своїми вихованцями, як вони тішаться, що виготовили подарунок своїми руками. Навчаю різним технікам: декупаж, об’ємна пластика, батик, розпис по тканині, валяння… Поважаю і тих,  хто вміє щось цікаве і красиве зробити, тому виходжу з ініціативою провести парад майстер-класів народних умільців з числа освітян району.
            Почтарук В.К., керівник гуртків районного Будинку школяра.
            Чомусь так складається сучасність, що всі пустилися в погоню за інноваціями, а навчання елементарній культурі спілкування, мистецтву слова - залишається на  останніх позиціях. От і маємо: наші діти не вміють спілкуватися, вести себе ні на сцені, ні в житті, опановувати свої емоції, а це так важливо вміти кожній людині! Хочу переконати усіх педагогів району розпочинати потрібно саме з цього. Можу допомогти з матеріалами, програмами, рекомендаціями… Звертайтесь.
            Нестеренко О.В., завідувач Радивилівського районного методичного кабінету, вчитель музики Радивилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст..№2.
Критикую сучасну школу за зубріння правил, яке притупляє духовні сили дітей. Розумовий елементарний розвиток, за методикою Песталоцці, полягає в тому, щоб діти переходили від вражень про зовнішній світ - до ясного уявлення і чітких понять. Пробую творити свою просту методику навчання дітей, яку можу адаптувати на уроках, якою могли б оволодіти не лише вчителі, але й кожна мама для занять зі своєю дитиною: методику імітації, малювання музики та її уява, говоріння про музику, музичній грі на «підсобних» інструментах тощо…

Переконана, що немає двійочників є «діти з прихованим потенціалом».

Немає коментарів:

Дописати коментар